Er zijn verschillende organisaties en instanties betrokken bij het Groene Hart, zowel op recreatief als beleidsmatig gebied. Samenwerken met deze partners is van groot belang voor het bereiken van gemeenschappelijke doelen. De stichting zet hier hoog op in. Directeur Sjoerd Veerman benadrukt deze noodzaak van samenwerken voor een betere promotie van de regio.

Met Stuurgroep Groene Hart heeft SGH de handen ineen geslagen voor de Kwaliteitsatlas. Door middel van het ondersteunen van de Green Business Club Woerden erkent SGH de belangrijke rol die het bedrijfsleven speelt in het gebied. En door intensievere samenwerking met recreatieve organisaties zoals Groene Hart Kloppend Hart en Stichting Merk en Marketing wil SGH de promotie van het gebied versterken.

Ook wordt contact onderhouden met de 40 gemeenten in het Groene Hart. In het Zuid-Hollandse deel liggen 26 gemeenten: Alblasserdam, Alphen aan den Rijn, Bergambacht, Bodegraven-Reeuwijk, Giessenlanden, Gorinchem, Gouda, Hardinxveld-Giessendam, Kaag en Braassem, Leerdam, Leiderdorp, Leidschendam-Voorburg, Molenwaard, Nederlek, Nieuwkoop, Ouderkerk, Papendrecht, Schoonhoven, Sliedrecht, Teylingen, Vlist, Waddinxveen, Zederik, Zoetermeer, Zoeterwoude en Zuidplas. In Noord-Holland zijn dat 5 gemeenten: Muiden, Ouder-Amstel, Weesp, Wijdemeren, Naarden en in Utrecht 9 gemeenten: De Bilt, De Ronde Venen, IJsselstein, Lopik, Montfoort, Oudewater, Stichtse Vecht, Vianen en Woerden

samenwerken