Het Projectbureau OHW is sinds 2008 actief. In opdracht van de Unie van Vestingsteden waarbij 10 gemeenten zijn aangesloten, houdt het zich bezig met de ontwikkeling van gebiedsprojecten, zoals wandel- en fietsroutes en de plaatsing van informatieborden, picknickbankjes en vaarsteigers. In het kader van de promotie van de Oude Hollandse Waterlinie zet het zich in voor het organiseren van activiteiten zoals culturele zomerfestivals, symposia, presentaties van nieuwe boeken en het vermarkten van de Prinsenroute. Ook de viering van het Waterliniejaar 2022 staat op de agenda. Meer informatie over de Waterlinie is te vinden op Ontdek de Oude Hollandse Waterlinie

Enkele malen per jaar verschijnt de Nieuwsbrief UNIEk van het Projectbureau, met actueel nieuws, updates en aankondigingen. Alle betrokken horeca-ondernemers, instellingen en bestuurders in de 20 gemeenten in het inundatiegebied krijgen deze Nieuwsbrief toegestuurd.

Projectcoördinatoren zijn Marina Laméris, Lyanne de Laat en Chantal van der Arend.

Het projectbureau werkt nauw samen met de Unie van Vestingsteden.