Stiltesymposium: aandacht voor stilte Groene Hart

Op woensdag 29 november vindt in Haarlem het Stiltesymposium plaats onder de titel  Oog, oor en hart voor stilte en stiltegebieden. Een dag waarop het belang van stilte en stiltegebieden centraal staat. Ervaren van stilte is mogelijk en kennis en ervaring worden gedeeld om de huidige situatie rond stilte en stiltegebieden te verbeteren. De organisatoren Stichting Groene HartNederlandse Stichting Geluidshinder en Stichting Stilte Ned.werk stellen op die dag een aantal vragen aan de orde.

Is stilte belangrijk voor mens en dier? Wat zijn effecten op gezondheid? Waarom zijn stiltegebieden belangrijk? Wat mag er wel en niet in stiltegebieden? Wat zijn de regels en hoe kunnen de beheerders en de provincie de regels handhaven? Zijn burgers op de hoogte van het bestaan van stiltegebieden en van wat er wel en niet mag? Hoe kunnen we burgers meer bij stiltegebieden betrekken? Hoe ga je als provincie om met stiltegebieden die niet stil zijn? Hoe ontwikkel je beleid binnen de omgevingswetten? U bent van harte uitgenodigd om deel te nemen. Opgeven bij de Nederlandse Stichting Geluidshinder

9.30 uur: Inloop en registratie
10.00 uur: Stiltemoment, Petra Speelman, (Stilte Nedwerk)
10.05 uur: Opening en welkom, de heer A. Tekin, Gedeputeerde provincie Noord Holland