Oog, oor en hart voor stilte en stiltegebieden

Esther van den Bor – Kennis en ervaring delen op het Stiltesymposium

Is stilte belangrijk voor mens en dier? Wat zijn effecten op gezondheid? Waarom zijn stiltegebieden belangrijk? Wat mag er wel en niet in stiltegebieden? Wat zijn de regels en hoe kunnen de beheerders en de provincie de regels handhaven? Zijn burgers op de hoogte van het bestaan van stiltegebieden en van wat er wel en niet mag? Hoe kunnen we burgers meer bij stiltegebieden betrekken? Hoe ga je als provincie om met stiltegebieden die niet stil zijn? Hoe ontwikkel je beleid binnen de omgevingswetten?

Op 29 november vindt in Haarlem het Stiltesymposium plaats onder de titel ‘Oog, oor en hart voor stilte en stiltegebieden’ waarop de organisatoren Stichting Groene Hart; Nederlandse Stichting Geluidshinder en Stichting Stilte Ned.werk een aantal vragen aan de orde stellen. Een dag waarop het belang van stilte en stiltegebieden centraal staat. Ervaren van stilte is mogelijk en kennis en ervaring worden gedeeld om de huidige situatie rond stilte en stiltegebieden te verbeteren.

U bent van harte uitgenodigd om deel te nemen. Opgeven bij: NSG via deze link: http://nsg.nl/nl/nsg-symposiumformulier.html

Het programma staat in het bericht Stiltesymposium: aandacht voor stilte Groene Hart