Einde aan het verspillen van grondstoffen

Esther van den Bor – Op meerdere plaatsen zag ik het bericht langskomen: 180 partijen ondertekenen het Nationaal Grondstoffenakkoord. Hier is de link naar een van die berichten: https://www.hetkanwel.net/2017/02/08/nationaal-grondstoffenakkoord/

De manier van denken verandert dus wel. Ministers, afgevaardigden van vakbonden, werkgevers, grote internationals, banken en milieubewegingen hebben samen een pad uitgestippeld om de verspilling van grondstoffen om te buigen. Sommige grondstoffen zijn eindig, voor anderen is veel energie nodig om ze te produceren of ontstaat er vervuiling bij het weggooien. Redenen genoeg om anders met deze basisstoffen om te gaan.

Creatief en volhardend
Hoe sluiten we kringlopen van gebruikte goederen, hoe maak je van afval weer wat moois? Dat zal nog een flinke opgave worden. Toch zijn er al vele voorbeelden. Die laten zien dat het kan. Daar wordt ik blij van. http://bestpractices.circulairondernemen.nl/  Ik vind op de kaart van het Groene Hart nog maar weinig voorbeelden, dat kan toch anders!